Учитель
живе доти,
доки
вчиться, щойно
він перестає вчитися,
в ньому
помирає вчитель
К.Ушинський
Педагогічна праця вже від самих витоків має
творчий характер. У класі вчителя зустрічають тридцять пар очей, що належать
тридцятьом неповторним особистостям, які мають унікальний особистий досвід. Як
кожного з них навчити не тільки того, чого вимагають плани, навчальні
стандарти, програми, а й розвинути здібності, сформувати моральні якості?
Праця вчителя – постійний творчий
пошук. Тому на своїх уроках я прагну зацікавити своїм предметом, а потім
навчити. Адже, математику люблять одиниці, знають десятки, а треба навчити
всіх. Працюючи 20 років вчителем математики, я завжди шукаю ефективні
методи навчання, такі засоби, які активізують навчальну діяльність, стимулюють самостійну роботу учнів,
прищеплюють і підтримують інтерес до предмета.
Я викладаю математику і технологію
комп’ютерної обробки інформації в професійному комерційному училищі, яке готує
кухарів, продавців продовольчих та непродовольчих товарів, операторів
комп’ютерного набору та конторських
службовців. А ці професії як раз безпосередньо пов'язані з моїм предметом. І
тому головне для мене - зацікавити учнів, спонукати їх до систематичної праці.
Знання знецінюються, коли процес
пізнання не торкається душі дитини, а потребує лише розумової роботи та
механічного запам'ятовування, якщо не дарує своїх власних вистражданих
відкриттів, не дає простору для розвитку особистості.
Особливе положення мого
предмету ставить до мене певні вимоги: я ознайомилась з кваліфікаційною
характеристикою кожної професії, з'ясувала з викладачами технології та
товарознавства, які математичні знання учнів вони використовують. Бо я хочу
наблизити знання математики до професій моїх учнів. Вважаю, що найголовніше у
викладанні і в моєму педагогічному спілкуванні на уроках математики - це
професійна спрямованість.
Щоб розвивати творчі здібності
учнів, їх поступово, але систематично слід залучати до самостійної пізнавальної
діяльності. Як писав В. Шаталов „Кожен учень талановитий, треба шукати іскри
таланту і не дати їм згаснути”.
Найбільше уваги я приділяю вправам, що
активізують продуктивну, пізнавальну діяльність учнів. З раннього віку людина
повинна навчитися ставитися до недоліків принципово, критично, не переймати їх,
а позбавлятися. Тому я намагаюся сприяти виробленню в учнів умінь аналізувати,
самостійно і критично мислити. Для цього пропоную їм задачі та вправи з певними
неточностями, суперечливими даними.
На своїх уроках сприяю
підвищенню мотиваційної сфери учнів. Саме їй належить мотив пізнавальної
діяльності, яка спрямована на потребу в нових знаннях, на самостійний успішний
пошук. Цьому сприяють інтерактивні уроки, на яких я використовую такі методи
навчання: проблемний виклад, пізнавальні ігри, навчальні дискусії, створення
ситуації зацікавленості й успіху.
Використовую комп’ютер
на уроці, це дає змогу перевіряти знання учнів у тестовій формі,
виконувати тренувальні вправи, розв'язувати кросворди, будувати діаграми,
графіки, супроводжувати лекційні заняття слайдами, виконувати практичні роботи
та демонструвати презентації.
Особливої уваги заслуговують
усні вправи, які є важливим елементом активізації розумової діяльності учнів і
розвитку їх творчих здібностей. Усні вправи сприяють розвитку уваги, пам’яті,
мислення, мають практичну спрямованість.
Спілкування учнів сприяє
зростанню пізнавальної активності і самостійності, змінює характер стосунків
між учнями в бік згуртованості, взаєморозуміння, доброти і людяності.
Спілкування справляє також вплив на мислення учнів.
Слід зазначити, що
впровадження інтерактивних методик сприяє реалізації ідей спільної праці,
змагання, самоуправління, виховання через колектив, виховання відповідальності
кожного за навчання і дисципліну в класі. Але головне - є запорукою розвитку
творчої особистості учнів.
Найбільша цінність – це особистість
дитини, все, що робиться, робиться для неї, для її навчання, виховання,
розвитку. Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу,
полюбити її – завдання кожного вчителя математики.
Немає коментарів:
Дописати коментар