четвер, 10 вересня 2015 р.


Учитель живе доти,

                                                                                                              доки вчиться, щойно 

                                                                                                                він перестає вчитися,

                                                                                                             в ньому помирає вчитель

 К.Ушинський

Педагогічна праця вже від самих витоків має творчий характер. У класі вчителя зустрічають тридцять пар очей, що належать тридцятьом неповторним особистостям, які мають унікальний особистий досвід. Як кожного з них навчити не тільки того, чого вимагають плани, навчальні стандарти, програми, а й розвинути здібності, сформувати моральні якості?

Праця вчителя – постійний творчий пошук. Тому на своїх уроках я прагну зацікавити своїм предметом, а потім навчити. Адже, математику люблять одиниці, знають десятки, а треба навчити всіх. Працюючи 20 років  вчителем математики, я завжди шукаю ефективні методи навчання, такі засоби, які активізують навчальну діяльність, стимулюють самостійну роботу учнів, прищеплюють і підтримують інтерес до предмета.

       Я викладаю математику і технологію комп’ютерної обробки інформації в професійному комерційному училищі, яке готує кухарів, продавців продовольчих та непродовольчих товарів, операторів комп’ютерного набору та  конторських службовців. А ці професії як раз безпосередньо пов'язані з моїм предметом. І тому головне для мене - зацікавити учнів, спонукати їх до систематичної праці.

Знання знецінюються, коли процес пізнання не торкається душі дитини, а потребує лише розумової роботи та механічного запам'ятовування, якщо не дарує своїх власних вистражданих відкриттів, не дає простору для розвитку особистості.

       Особливе положення мого предмету ставить до мене певні вимоги: я ознайомилась з кваліфікаційною характеристикою кожної професії, з'ясувала з викладачами технології та товарознавства, які математичні знання учнів вони використовують. Бо я хочу наблизити знання математики до професій моїх учнів. Вважаю, що найголовніше у викладанні і в моєму педагогічному спілкуванні на уроках математики - це професійна спрямованість.

Щоб розвивати творчі здібності учнів, їх поступово, але систематично слід залучати до самостійної пізнавальної діяльності. Як писав В. Шаталов „Кожен учень талановитий, треба шукати іскри таланту і не дати їм згаснути”.

Найбільше уваги я приділяю вправам, що активізують продуктивну, пізнавальну діяльність учнів. З раннього віку людина повинна навчитися ставитися до недоліків принципово, критично, не переймати їх, а позбавлятися. Тому я намагаюся сприяти виробленню в учнів умінь аналізувати, самостійно і критично мислити. Для цього пропоную їм задачі та вправи з певними неточностями, суперечливими даними.

 На своїх уроках сприяю підвищенню мотиваційної сфери учнів. Саме їй належить мотив пізнавальної діяльності, яка спрямована на потребу в нових знаннях, на самостійний успішний пошук. Цьому сприяють інтерактивні уроки, на яких я використовую такі методи навчання: проблемний виклад, пізнавальні ігри, навчальні дискусії, створення ситуації зацікавленості й успіху.

Використовую  комп’ютер  на уроці, це дає  змогу перевіряти знання учнів у тестовій формі, виконувати тренувальні вправи, розв'язувати кросворди, будувати діаграми, графіки, супроводжувати лекційні заняття слайдами, виконувати практичні роботи та демонструвати презентації.

       Особливої уваги заслуговують усні вправи, які є важливим елементом активізації розумової діяльності учнів і розвитку їх творчих здібностей. Усні вправи сприяють розвитку уваги, пам’яті, мислення, мають практичну спрямованість.

       Спілкування учнів сприяє зростанню пізнавальної активності і самостійності, змінює характер стосунків між учнями в бік згуртованості, взаєморозуміння, доброти і людяності. Спілкування справляє також вплив на мислення учнів.

       Слід зазначити, що впровадження інтерактивних методик сприяє реалізації ідей спільної праці, змагання, самоуправління, виховання через колектив, виховання відповідальності кожного за навчання і дисципліну в класі. Але головне - є запорукою розвитку творчої особистості учнів.

    Найбільша цінність – це особистість дитини, все, що робиться, робиться для неї, для її навчання, виховання, розвитку. Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і  красу, полюбити її – завдання кожного вчителя математики. 

Немає коментарів:

Дописати коментар